איך להתגבר ולמנף את חווית הגירושין ?
10 עצות להתמודדות

זוגיות

לא אחת ניתן לשמוע מאנשים שמתגרשים הצהרות מיואשות כ:
"עדיף היה לחיות בזוגיות גרועה,אבל בביטחון כלכלי ומשפחתי ולא להירקב לבד…" או  " הילדים התרסקו לי,הפסיקו ללמוד ,הקטן מופנם והגדולה לא רוצה לראות יותר את האבא..!" ועוד.

יש דרכים רבות שבהן נוכל לעזור לעצמנו לשרוד גירושין.

לעיתים תהליך פרידה וגירושין עדיף על הנזק הכרוך בהמשך שמירה על תא משפחתי בו חלק מהגורמים חווים פגיעה נפשית או גופנית לאורך שנים .

עשר עצות להתמודדות אישית ומשפחתית לאחר גירושין:

1. קשה לעבור גירושין לבד. למען בריאות הנפש כדאי להיעזר באדם קרוב וזמין כחבר או בן משפחה.

2. טיפול ,אימון או ליווי מקצועי- ישנם תהליכים שלא ניתן לעבור עם אדם קרוב ודורשים תמיכה מקדמת ומשימתית במסגרת מחייבת קידום והתפתחות .
ליווי מקצועי מאפשר מיקוד בשיפור וצמיחה אישית ומשפחתית.

3. סילוק זוללי אנרגיה- יש אנשים שזה הזמן להשאיר אותם מחוץ לחיינו! אלו הם הדמויות המזכירות לנו את העבר הקשה ,קרובי משפחה המפנים אצבע מאשימה ואחרים המונעים מאיתנו להתקדם למציאות חדשה.

4. שינוי שיח עצמי- האמירות ששמענו שנים במסגרת הזוגיות עדיין מהדהדים בראשנו. זה הזמן לזהות את המחשבות ולהחליפן במחשבות אחרות ,חיוביות ומעודדות.

5. לקבל בהבנה את השינוי הכלכלי הכרוך בגירושין ולעשות צעדים פרקטיים בלבד לאיזון כלכלי חדש ,ללא אימוץ מחשבות טורדניות כפייתיות שרק מחלישות .
דאגה, לחץ וחוסר שעות שינה מעקבת את השחרור וההתפתחות החיובית.

6. שייכות למסגרת חברתית פעילה וקבועה. חוג,פעילות התנדבותית,יצירה משותפת ועוד. פעילות במסגרת חברתית, תומכת בצורך הבסיסי של כל אדם בתחושת שייכות ומאפשרת אוורור, התחדשות וחשיפה להיכרויות חדשות .

7. יצירת מרחב פתוח עםבני המשפחה– שיח פתוח (מותאם לגיל ולסוג הקשר) על רגשות, קונפליקטים ומערכות יחסים.
ניתן לפתח שיח יומיומי כזה וכמו כן לקבוע מפגש משפחתי במועדים קבועים.

8. שחרור מאשמה ואחריות עודפת- ככל שמרכיב האשמה ישתחרר מסגנון החיים כך יוטב. אין צורך להתנצל או לגונן יתר על המידה על בני המשפחה, להיפך: חסות יתר ופיצוי מכשילים את ההתפתחות האישית והצמיחה.

9. לחייך ולצחוק-האנרגיה הנובעת מן הצחוק נחשבת למאמץ הגוף הבריא והמשחרר ביותר. כאשר אנו מעניקים אותה גם לאחרים, הרווח יוצא כפול ומכופל!

10. ספורט ופעילות גופנית-לפעילות גופנית יש השפעה חיובית על טיפול במצבי הלחץ כאשר היא מתקיימת בצורה סדירה, שכן אז הגוף מתחזק ופועל ביעילות גדולה יותר.
אנשים העוסקים בפעילות גופנית לא רק נראים טוב יותר, אלא גם מרגישים טוב יותר.

לא לשווא נמנעתי מלציין את גורם ההכרות הזוגית החדשה כמקדם את ההתמודדות החיובית לאחר הגירושין. כל אדם מוכן  ופנוי להכרות חדשה לפי הקצב האישי שלו.
בנוסף ,לפני הכרות חדשה, חשוב להתחזק ולהרגיש מספיק ביטחון וחיוניות להיכנס למערכת יחסים על כל מרכיביה.

לסיכום: ה"מטפל הפנימי" שקיים בכל אחד מאיתנו ,יכול לרפא אותנו מסוגים שונים של קשיים.

חשוב לקבל החלטה לא להיות קורבן של הגירושין, אלא להתייחס אליהן כקרש קפיצה ליעדים חדשים וליצירת חזון עתידי טוב יותר.

 

Scroll to Top