איך להתמודד עם
משימות החיים?! (ולהישאר בחיים!)

זוגיות

המשימה: להצליח להתמודד עם משימות החיים

המכשול המרכזי: הפחד מאבדן ערך, המוביל לאבדן אומץ

הטבע האנושי מאופיין בשאיפה להתפתחות, להתגברות ולהגשמה.

בן האדם מסוגל להתגבר על מכשולים רבים בחייו אך מכשול אחד עיקרי חוסם את הדרך להגשמתו הוא – הפחד מכישלון.

אם נצפה בתינוקות נראה, שהם מלאים אנרגיה להתנסות, לחוות ולגלות.

הם מממשים כל יכולת חדשה עד תום.

כשתינוק יכול ללכת – הולך, כשיכול לרוץ – רץ ומטפס ולאורך כל התפתחותו, מקבל שפע של מחיאות כפיים ועידוד! עד ש…. מפיל את האגרטל או נופל ומקבל מכה ואז הסביבה כועסת ואומרים לו :עד כאן!!"

כבר בשלבי ההתפתחות המוקדמת מתחיל ההיגיון הפרטי להתעצב בחיינו ולכוון אותנו למה מותר ומה אסור, על מה אקצור מחיאות כפיים ועידוד והיכן אני לוקח סיכון של דחייה או חוסר קבלה חברתית ועל פי כך לוקח את ההחלטות בחיי.

האם אני מוכן לקבל החלטות בחיי גם אם לא ימצאו חן בעיני הסביבה?

האם אני מספיק חסין כדי לשאת חוסר הצלחה ולנסות שוב מתוך תקווה והתלהבות?

התגובה של החברה לכישלון מביאה לאבדן אומץ, לאבדן אמונה בעצמנו, ולוויתור על ניסיונות נוספים.

כדי להתמודד עם משימות החיים נדרש לנו אומץ לאורך חיינו לנסות ולהתנסות, "לקפוץ" לחוויות חדשות ולהתמודד עם אי נוחות והרגלים חדשים כי הרי רק אז אנו לומדים ומגבשים תפיסת חיים של "ניסוי ותהייה", בדיקה אישית של מה נכון ומתאים ומה לא.

לאורך הדרך, הסביבה מביעה את דעתה, קולות חיצוניים ופנימיים מהדהדים ומתפרשים כאיום ולא פעם אנחנו מאבדים ביטחון ומוותרים. כך אנחנו שומרים על עצמנו. רגע…! האם אנחנו שומרים על עצמנו או שמה מקבעים דפוסים ישנים לעוד הרבה שנים?!

האם האנחנו מוכנים שהסביבה תמנע מאיתנו להתפתח או ממשיכים קדימה תוך אמונה ביכולות ובכוחות שלנו?!

מחקרים רבים שנעשו בקרב דמויות שנחשבות מצליחות בתחומים שונים בעולם, העלו שהמשותף לכולם הוא היכולת שלהם להאמין ביכולות שלהם להצליח והעקשנות לנסות שוב ושוב גם אם נכשלו וחוו מפלות. החלפת המושג כישלון במושג דרך אל ההצלחה גרמה להחלפת התגובה שלהם מוויתור להתמדה.

אז איך מתמודדים עם משימות החיים?

1. מפסיקים לפחד לנסות: עם התמדה וחישוב מסלול מחדש- בסוף מצליחים!

2. מפתחים יכולת של סינון רעשים. הקשבה- כן. התייעצות – ברור שכן. החלטה ויציאה למשימה- הכי חשוב.

3. ריבוי משימות ומיעוט זמן?- זה הזמן לתעדף את משימות החיים מחדש. דרוש לכך אומץ כי יש סביבנו אנשים שירימו גבה ויתלוננו. סביר שניתקל בהתנגדויות ודרישה להמשיך ולהשקיע במה שלדעתנו זולל לנו אנרגיה וכאן האתגר המשמעותי- לבחון מחדש ולהחליט לפי מה נכון ואפקטיבי לנו! יהיו מחירים? בוודאי! יש מצב בחיים בו אנו לא משלמים מחירים?

"באופן פרדוקסלי החתירה לאושר היא סיבת הסבל. כדי להגיע להרמוניה אין צורך להעלים את הרצון, אלא לעצב רצון חלופי התואם את המציאות". (מיכה גודמן "מורה נבוכים").

לעוד מאמרים....

אני ועולמי​

בין חרדה לחוסן זוגיות חרדה נפשית הפכה בעשור האחרון לא רק למונח שגור בחברה, אלא חמור מזאת פתולוגיה שכיחה שמאפיינת כ 25% מהחברה המערבית. תיאר

קרא עוד »

הורות ויחסים במשפחה

הורה מפנק = הורה לא טוב הורות ויחסים במשפחה מכירים את ההורים שואמרים לילדים שלהם "בגיל שלך… לא היה לי מה שיש לך וההורים שלי

קרא עוד »

מיניות ותשוקה

אהובתי, אני אוהב אותך מאוד (אבל גם אוהב גברים) מיניות ותשוקה למרות שכולנו רוצים להיות חופשיים, כולנו גם רוצים להרגיש מחוברים ושייכים. מערכות יחסים רבות

קרא עוד »
Scroll to Top